Monday, July 19, 2010

Aku & Kenangan....

Tersenyum dengan telatah kawan-kawan....
Mereka mendiskripsikan diri aku ini ceria dan happy go lucky...
Benarkah..
Itu lah yg tersirat tidak pernah mereka mengenali...
Merekalah temanku di alam maya.
Ketawa bila ku taip 'haha'
sedih bila status ku berubah kata2 haru...
Sebaliknya....inilah teman baikku..
Laman maya.
Aku dibesarkan dengan keluarga yang kecil. Bertiga. Hanya punya dua abang.
Dari kecil, aku tidak ada gurauan seorang kakak ataupun adik...
Buku dan karangan adalah teman sepermainan..
Kerana itu, sehingga kini aku masih menyintai dunia puisi,cerpen dan diari hati sebuah tulisan..
Kerna itu adalah aku. Aku berbicara dengan pena. Bukan dengan manusia.
Pernah aku mengenali tapakan sebagai manusia alpa.
Sampai ke tahap aku di duga, aku kembali menapaki tuhanku Ya Allah.
Sungguh ku buta dalam cahaya.
Sungguh ku lupa tika bahagia.
Sedang Kau dekat bukan dimata.
SentuhMu erat dipinggir jiwa.
Hari ini airmata melimpah lagi....
Benar aku berdosa Ya Allah...Banyak lupa padaMu

Bisakah yang terpadam dinyala
Bisakah yang terhina dicinta
Walau kuhimpunkan sesalku
Bisakah terbuka kalbu...
Bisakah yang benci disayangi
Bisakah yang dusta dimaaafi
Walauku himpunkan sesalku
Bisakah terbuka kalbu...


Hari ini kubiarkan semua berlalu dalam mimpi...
Allah beri aku kekuatan..
Moga-moga aku terus kuatkan hati dalam mengejar cintaMu..

2 comments:

ahLia shahril said...

salam..
cinta Allah yg agung. ble dh ader walau sedikit cinta Allah, cinta makhluk x diperlukan lagi.

Fastabiqul Khoirat said...

waalaikumsalam..
insya'Allah..mudah2an istiqamah dlm mencari mardhatillah :)