Monday, May 16, 2011

JIKA AKU SUDAH TIADA....

Bertebaran daun kering dalam perjalanan selepas gugurnya dari dahan....
Mungkin kita bersama hari ini..
Tapi tidak kupasti bagaimana kan terjadi hari esok...

Bilamana aku sudah tidak lagi disisi,
Jangan diratapi cinta yg bukan milik kita..
Semua harus berakhir namun bukan ditangan kita bagaimana ia berlalu...
Yang pastinya jangan ditangisi pemergian itu..
Mungkin nanti kita bersama diatas sana..
Biar aku setia menjaga cintamu sahabat....

Aku pinta, yg baik semasa hayatku kau titip sebagai kisah pedoman..
Dan yg buruk itu kau kuburkan terus bersama air kasih sayang dipusara ku...
Selamanya..

Bilamana jasad ini sudah kaku,
Satu yg banyak manfaatnya kupohon..doakan aku mengadapNya dengan penuh keyakinan..
Doamu kepada pemergian aku kepadaNya yg lebih aku mahukan...

Khabarkan pada teman-teman seperjuangan..
Gugurnya bunga mawar dalam juangnya srikandi itu..
Bukanlah beerti lilin nya terpadam sekali...
Nyalakan ia agar gegak gempita itu sampai biar hingga ke pelusuk lorong yg gelap..
Agar apa yg berguna itu sampai...
Jangan kau lupa sahabat-sahabat..Jika aku sudah tiada,
kenangan itu akan tetap tersemai didalam jiwa masing-masing..
Untuk saat ini didunia ini, mungkin kita tidak bersama lagi....
Tapi kita yakinlah berdiri diatas tali yg sama...
Pasti akan bersua suatu hari nanti..
Biarpun kita tidak akan kenal satu sama lain dimasa itu nanti...

Apa yg kutorehkan...harap ampunkan aku..
Apa yg ku terambil...harap dihalalkan...
Apa yg aku perkatakan....moga tidak merentap sanubarimu...
Izinkan aku mengucap sayangku pada kalian kerana menjadi sebahagian dari warna hidupku....
Inilah yg aku harapkan pabila aku sudah tiada....

As-syahida 11:53pm 15.5.2011

No comments: