Friday, December 16, 2011

MALULAH DISAMAKAN DGN ORG KAFIR~

Cerita di hari jumaat yg penuh barokah :-

Pada suatu pagi, ada seorang pelancong dari Amerika Syarikat(US) yang dtg melancong ke Malaysia keluar berjalan kaki disekitar bandaraya KL. Sudah menjadi kebiasaan beliau, setiap pagi di US beliau akan ke gereja untuk berdo'a.

Dalam pencarian beliau ke destinasinya, beliau bertemu seorang wanita tempatan. Lalu beliau bertanya kpd wanita tsebut yg membawa maksud : - (ENGLISH TO MALAY)

"Boleh sy tahu dimana gereja yg terdekat,disini?"

Lalu wanita itu berkata :

"Maaf, saya seorang Islam."

Pelancong US itu segera memohon maaf berkali-kali dan berkata :

"Maafkan saya. Sy ingatkan kamu Kristian. Krn di negara sy, org Islam memakai tudung labuh dan menutup seluruh tubuhnya. Berlainan disini. Sy tidak dapat bezakan org Islam dan org Kristian. Maafkan sy sekali lagi,cik." Lalu pelancong itu berlalu pergi.



PESANAN BUAT SAHABAT : JIKA TERKENA PADA KITA YANG TIDAK BERTUDUNG/MENUTUP AURAT, TIDAK KITA BERASA MALU KERANA DISAMAKAN DENGAN ORANG-ORANG KAFIR? NAUDZUBILLAH...........berubahlah~



as-syahida

5 comments:

hijab4piz said...

cerita yg menarik..
nk copy boleh x?
^_^

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Sememangnya kita berasa malu dgn org2 ksfir, w/pun mereka mengingkari keEsaan Allah SWT namun mereka telah banyak mempelajari dan mengkaji AlQuran. Mereka telah merentasi kutub2, lautan dan menerokai langit! Surah Fussilat:53 سَنُرِيهِمْ آيَاتِنَا فِي الْآفَاقِ وَفِي أَنفُسِهِمْ حَتَّىٰ يَتَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ ۗKami akan perlihatkan kepada mereka tanda-tanda kekuasaan Kami di merata-rata tempat (dalam alam yang terbentang luas ini) dan pada diri mereka sendiri, sehingga ternyata jelas kepada mereka bahawa Al-Quran adalah benar.

Mereka juga telah membuktikan segenap pepenjuru dunia dan mengkaji bukti2 yang tedapat dlm diri manusia sebagai maksud tanda2 kebesaran Allah SWT. Surah Qaf:20-21 وَفِي الْأَرْضِ آيَاتٌ لِّلْمُوقِنِينَ ﴿٢٠﴾ وَفِي أَنفُسِكُمْ ۚ أَفَلَا تُبْصِرُونَ Dan pada bumi ada tanda-tanda (yang membuktikan keesaan dan kekuasaan Allah) bagi orang-orang (yang mahu mencapai pengetahuan) yang yakin, 20. Dan juga pada diri kamu sendiri. Maka mengapa kamu tidak mahu melihat serta memikirkan (dalil-dalil dan bukti itu)?

Malangnya kita org Islam tidak tahu apa sebenarnya berlaku pada `tanda2 kebesaran Allah` pada bumi dan diri2 kita, hanya sekadar mendengar cerita2 kajian dari mereka sahaja. Malah kebanyakan kita leka dan suka sembang2 sehingga larut malam kecualilah hal2 penting dlm kehidupan. Mana2 yang Allah SWT larang, hendaklah kita jauhi. Tidakkah itu digelar Saamiran spt terdapat dlm Surah AlMukminun:67 مُسْتَكْبِرِينَ بِهِ سَامِرًا تَهْجُرُونَ Dengan keadaan sombong angkuh mendustakannya, serta mencacinya dalam perbualan kamu pada larut malam hari"
Wallahualam

dhiya' said...

Salam kak cda,

dhiya nak copy ye.. :)

Fastabiqul Khoirat said...

waalaikumussalam. silakan dik :)

ash_mza said...

hurmmm
kalau tang meninggal xcident lagi parah...
tak tahu islam atau tidak kalau tiada IC