Thursday, January 31, 2013

Muka Buku Dan Saya

Saya selalu jeles tengok status sahabat-sahabat saya. "bestnya, husband awak selalu balas post awak dalam fb. kalau awak cakap something, mesti dia ada borak sama kan...walaupun duk serumah.." -.- taip sambil jeles.

Satu hari saya tanya zauj.

"Abang..kenapa abg jarang online? Kalau online semata-mata nak download football manager 2013 tu. Pastu kalau on facebook pn sebab nak tgok group bola. Sayang tagged pn mmg bertuah kalau abg jawab...."

Pastu zauj starlet (jentik) jari telunjuk. Mengaduh sakit padahal tak sakit pun..

"Nak tau eh? Sebab...abg tak suka menghabiskan masa dengan baca pasal rungutan org, umpatan org. Bengang je, fb...salah je, fb...biasanya perempuan la..rimas pulak baca. Dari baca dan menyakitkan hati baik tak payah. Kenapa abg tak balas di fb? Sebab abg punya words very limited edition...hahahaha......."

Dia hirup air. Pastu sambung lagi.

"Yang indah semua dari isteri abg. Dan kata yang indah pun, tak layak untuk orang lain baca kecuali hanya utk pendengaran isteri abang. Takut nanti kalau abang asyik di fb sayang. Sayang tulis komen je, abg balas..orang ingat abg ni xde keje lain ke. Ke tak percaya pada isteri sendiri. Lagipun, sayang kan tengah luangkan masa dgn kawan-kawan. Tak fair la abg ganggu masa untuk kawan-kawan. Lagi pun, biarlah orang ingat abg ni kolot. Abg rela....prinsip abg senang, born as an educated by brain, not by glamorous. Biar abg jadi tulang belakang dalam tulisan sayang. Abg lebih senang tak terlalu bergantung pada fb....faham dh kan sekarang..."

Gullpp.....saya menelan air liur. Ye zauj. Saya faham. Saya ingat. mampu ke saya jadi macam kamu fb takde pun life must goes on. Eh..bolehla..setahun saya boleh buat kot? Haha...

Itulah perempuan kan...tibe² teringat masa walimah saya, zauj malu pakai baju pengantin hehehe....


 

No comments: