Monday, January 14, 2013

Harta Tak Bawa Ke Liang Lahad.

Nak ketawa kecik boleh tak.....?
 
Hehe....Saya ni semenjak dah mendirikan rumahtangga, lebih gemar pergi kerja, pergi kelas, pergi pasar, jalan-jalan, pegi taman berjogging, bersukan atau ape sahaja naik motor. Motifnya malas nak bawak kereta. Tambah pula kalau weekend, takde keje kat site...kereta triton tu parking jelah kat rumah. Kalau ada nk hantar barang² ke port klang baru abah akan guna. Kalau tak saya biarkan tersadai kt parking rumah. Saga BLM pula saya bawak nk keluar KL aje. Takkan nak naik motor pula T_T
 
Nak dijadikan cerita. Masa meredah jammed nak ke tempat kerja di pasar seni, adalah satu kereta ni. rexxton kata kaww....bukak tingkap. Si perempuan sedang mengeringkan rambut. Dengan perlahannya (*sarcasm) dia cakap sambil kirai rambut dia...
 
"U see....Dah pakai jubah, dalam ada kain hitam, dalam tu seluar hitam pulak. U see tangan dia, ada sarung putih. U see siap stoking tebal....Tudung mak aih..labuhnya. sampai siap blh duduk atas tudung tuuu...Tak panas ke??".
 
"Hahahahahahaa......ostad dgn ostazah.."

Zauj saya usha jea....Usha macam seorang penolong PK Hem pandang student hehe...

Terus saya pujuk zauj. "Apa guna harta berkoyan abang...kalau tak sayang isteri. Biarkan tubuhnya dibogelkan."

"Apa nak dikecilkan hati ni. Esok lusa mengadap Illahi, naik kenderaan yang diusung aje pun. Itu pun title dah berubah. Takde lagi IR,DR.,Dato',Tan Sri. Yang tinggal.....selamat datang wahai jenazah".
 
 

Kami tersenyum dan menghirup udara seawal jam 7.00pagi #sejukkatanyapagi-paginie *sarcasm

No comments: